onsdag 28 september 2016

ARLES


Så lämnade vi Medelhavet, en dag senare än vi egentligen hade tänkt, och hamnade i Arles! En av Frankrikes varmaste städer, och just nu i skrivandets stund, kl 19.16, visar termometern på +24°!
Vi har ju varit här ett antal gånger förut, men då i samband med Fotofestivalen mitt i juli.
Vi installerade oss på "Camping City", som ligger några km från city. En ganska enkel, men hyfsad camping.


Efter lunch tog vi cyklarna in till city, och passerade det gamla häftiga industriområdet där man tillverkat tåg, och som man nu håller på restaurera. Bl. a. bygger man denna ultramoderna byggnad, som är en djärv kontrast till de gamla industribyggnaderna!



En gruppguidning i det kulturella Arles... Nä, ingenting för oss! Men trevligt för dom som gillar det!



I ca 8 år har jag gått omkring i mina underbara Birkenstock, de senaste åren lagade med silvertejp!
Men nu, äntligen "sprang" jag på ett par nya... (Jag tillhör ju den gamla"stammen" som vill prova skor innan jag köper dom! Alltså undviker jag näthandel!)) Till det facila priset av 65€!!!..... Men jag använder nog dom gamla ett tag till, innan jag skrotar dom!!!


Var sin kall öl på ett stadens torg, smakade för förträffligt i värmen!


Adjö Arles för denna gång, nu cyklar vi hem till tältplatsen...
I morgon åker vi mot Provence!

Med hälsningar från Inga-Lill och Arne!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar