fredag 6 januari 2012

ÄVENTYRET!

Ett nytt år... Framför oss ligger det nya året som ett vitt oskrivet blad, som vi ska fylla med händelser, som ger avtryck i våra liv!
Nedräkningen har börjat för vår Marockresa. Om precis en vecka, fredagen den 13:de (Oj då!!!) lämnar vi Sverige för att ge oss ut på äventyr. Kl. 22.00 tar vi båten från Malmö som ska ta oss till Travemünde. Båtresan (inkl. hytt) är bara 200 kr dyrare än kombibiljetten Helsingborg/Helsingör och Rödby/Puttgarden. Vi slipper köra genom hela Danmark och är framme i Tyskland kl. 7.00 på lördagsmorgonen.
Idag tittade vi till husbilen, som står där i sitt vinteride, på söndag är det så dags att hämta den. Den ska genomgå tvättning, vaxning och städning. (Har tillgång till ett stort och varmt garage!)  Och sen blir det packning, packning och åter packning...

Våra älskade barnbarn kom på "beställningsmiddag" här om dagen. Amanda och Jonathan beställde isterband, medan Ebba, Arne och jag (Inga-Lill) gottade oss med fläsk och löksås. (Fast Ebba vill förstås ha löksås UTAN lök!) Sen åkte Amanda till Kalmar och sitt pluggande på Linnéuniversitetet, så henne får vi inte träffa på lääääänge... De andra två får vi dock krama några gånger till, innan vi ger oss av...

I natt kom den första snön och pudrade marken vit framför vårt hus. Vackert, tycker jag (Inga-Lill) , medan Arne bara ser jobb med snön (=skottning!)

4 kommentarer:

  1. Så spännande för er!Själva flyger vi tillbaka till vår bil på måndag. Ska bli riktigt skönt att få komma ner till lite varmare breddgrader. Önskar er lycka till på resan, kanske får vi syn på er någonstans på vägen, då vinkar jag :-)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat hit och kikat runt lite på din sida. Tack och lov att jag har Jenny som hjälper mig men i fortsättningen ska jag nog lyckats hitta själv :) Ha en riktigt trevlig resa!
    Hälsningar Ulla

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande! Hoppas att ni får möjlighet att blogga under resan! Ska bli kul att följa!

    SvaraRadera
  4. Förresten, jag gillar den översta bilden jättemycket... får jag visa den i vår blogg och länka till er?

    SvaraRadera